گزارش تصویری جلسه هیئت تجاری ونزوئلا با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی

سه شنبه 25 بهمن ۱۴۰۱

در سومین روز از حضور هیئت ونزوئلایی در ایران، جلسه ­ای مشترک با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ایران با حضور آقایان دکتر اشرف، دکترحسن پور، دکتر رفیعی، دکترصدیق از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و آقایان خوزه ماچادو، آلبرتو گالیندز و فرانسیسکو یانس از هئیت ونزوئلایی، همچنین خانم دکتر الفتی، آقای مهندس تنهایی و آقای پوریامهر، مترجم گروه، به نمایندگی از شرکت آرا مهر آونگ برگزار شد.

در این جلسه با ابراز خرسندی از اشتراکات سیاسی ایران – ونزوئلا به امکان برقراری همکاری اقتصادی بین دو کشور اشاره شد. در ادامه در مورد فعالیت­ های نظام مهندسی کشاورزی ایران، تجهیزات و تکنولوژی کشاورزی ایران گفتگوهایی ایراد شد؛ هیئت ونزوئلایی نیز با معرفی فرصت­های موجود در کشور ونزوئلا به ویژه استان کوخدس در زمینه­ های تولید و کشت فراسرزمینی، توانمند سازی کشاورزان ونزوئلا و انتقال تکنولوژی کشاورزی ایران به کشور ونزوئلا اظهار تمایل کردند. جلسه با امضای مصوباتی برای اعزام تیم تخصصی ایران به ونزوئلا برای بررسی بستر کشاورزی و همچنین توانمندسازی کشاورزان آن کشور، عقد تفاهم نامه و قرارداد پس از برسی­ های لازم به پایان رسید.

در انتهای جلسه نیز به رسم یادبود، لوح تقدیر و هدایایی از طرف سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ایران به هیئت ونزوئلایی تقدیم شد.